چرا بستن حساب بلند مدت به صورت آنلاین در بانکها ارائه نمیشود ؟
چرا بانکها با توجه به تنوع خدمات بانک باز کردن حساب بلند مدت و بستن آن را منوط به حضور در شعبه میکنن ؟
چرا نباید در بانک حساب سرمایه گذاری باز کنیم ؟
چرا در سیستم یک بانک برای بستن ۱۰ حساب بلند باید ۱۰ بار مراجعه کنید ؟
دلیل افزایش حجم موجودی صندوق های تامین سرمایه و کاهش افتتاح حساب سرمایه گذاری بلند مدت بانکی ؟
ضامن نقد شودنگی صندوق های درآمد ثابت، خود بانکها هستند پس چرا باید حساب بلند با سود کم افتتاح کرد؟
تامین سرمایه های بانکی با صندوق های درآمد ثابت بانکی
توسط خود بانک ضامن نقدشوندگی پول شما هستند.
ارائه خدمات سرمایه گذاری خاص به مشتریان بر اساس طبقه بندی مشتریان بدون حضور در شعبه و بر اساس اصل شفافیت است نه لابی در شعبه تان . به جرات اگر خدمات بانکی به صورت شفاف ارائه شود دیگر موجب فساد و رانت نخواهیم بود.
در سال ۱۴۰۳ بسیاری از بانکها حساب سرمایه گذاری بلند یک ساله ۲۰.۵ درصد باز میکنن ولی در صورت لابی در شعبه و روند غیر طبیعی آنها میتوانن حسابی با سود ۲۵.۵ درصد هم در شعبه باز کنن ولی من اگه بخواهم سرمایه گذاری کنم سود ۲۷ درصد تامین سرمایه که در بانکها ملت و رفاه و کارگزاری مفید و پارسیان رو انتخاب میکنم . چرا ؟ که اصولی متفاوت و راحتتر از بانک ها دارند و اگر به سود موثر هم فکر کنم ۳۰ تا ۳۱ درصد خواهد بود پس افتتاح بلند مدت شما در شعبه بانکی شما معنی و فهومی نخواهد داشت و در بلند مدت اثری بخشی حساب سرمایه گذاری بلند مدت یک ساله و دو ساله به فراموشی خواهد رفت. وقتی بانکها با این همه مدیر و دانشمند و دکتر و مهندس توانایی پیش بینی اتفاقات ۵ ساله را ندارد یعنی ساختار اقتصادی نگاه بلند مدت ندارد و رو به نابودی است . حال اینها با همین روند هم تاکید دارند که باید همه کار شما در شعبه صورت بگیرد . تاکید را نمیدانم !!!!!
شما که با همین شرایط با مشکل افتتاح حساب مواجه هستید پس حداقل وابستگی به شعبه را کم کنید چون مدیران و معاونان شعبه شما برای پاسخ سوالات ساده اعلام میکنن که مدیران بالادستی باید کاری کنن ما کارمند هستیم و یا ما مسئول سیستم نیستیم یا نیاز به ارائه نرم افزار بروز تر است و غیره.
* تاکید بر خدمات آنلاین به این دلیل است که اگر شما این خدمات را ارائه نکنید در شرایط موجود امروز من و افراد معلول یا مسن که توانایی حضور در شعب را نداریم (مخصوصا بسیاری از شعبه شما پله دارند) میبایست از تامین سرمایه ها با سود بیشتر خدمات سرمایه گذاری خود را دریافت کنیم آن هم بدون شکست و عدم نیاز به شعبه . جالب اینجاست به صورت ساده یک شعبه میتواند پول شما را در با افتتاح حساب سرمایه گذاری بلند با نرخ سود ۲۰.۵ درصد شروع کند و با انتقال آن موجودی به سیستم موازی خود یعنی تامین سرمایه یا صندوق درآمد ثابت سود ۲۷ یا ۲۶.۵۳ درصد دریافت کند . واقعا چرا ؟
واقعا چرا این بعضی بانکها با باز کردن حساب بلند مدت به صورت آنلاین با شما همراه هستند ولی در بستن آن دلایل و ضعف سیستم و …. میکند و باید حضوری به بانک مراجعه کنید حتی اگر ۱۰ حساب بلند مدت داشته باشید باید تک تک برای بستن هر کدام مراجعه کنید . جالبت تر در سیستم یکی از همین بانکها تاریخ سررسید وجود دارد ولی در زمان خودش عمل نمیکنه و به راحتی روند سرمایه گذاری رو ادامه میده و به شما میگه باید حضوری بیایی تا ببندیم .
نه دوستان عزیز بانکها برای روزهای عبوری از بستن حساب شما سودی به شما نخواهند داد و این یعنی منفعت خودشان . هر روز دیرتر بروید برای آنها منفعت است و این یعنی نامردی ولی صندوقهای درآمد ثابت به صورت روزشمار به شما سود میدهند و منافع شما را حفظ میکنن. آنها طی یک سال سود واریزی خود را بروز کرده و ممکن است حتی تا ۵ درصد افزایش دهند و هر چه قدر که بورس پیشرفت کند آنها سود بهتری را برای شما به ارمغان خواهند آورد ولی بانکها همان سود ۲۰.۵ درصد را خواهند داد .
حساب بلند من در یک بانک معروف اتوماتیک به ۲۰.۵ درصد تمدید شد ولی دو روز بعد وقتی خواستم آن را ببندم مدیر شعبه من را به اتاق معاون برد تا او من را راهنمایی کند و آنجا سود ۲۵.۵ را پیشنهاد داد ولی من از همان سیستم موازی بانکی یعنی تامین سرمایه همان بانک سود ۲۷ را میگیرم و دیگر حساب بلند مدت باز نخواهد کرد . واقعا چرا ؟ شعبه بانکی یعنی …… !!!
حال اگر بانک ها بتوانن با ارائه یک راهکار ساده آنلاین موجب گسترش سرمایه گذاری بلند مدت در بانک شوند. اگر با تحول دیجیتال نتوانن خدمات بانکی را به خدمات مشابه مالی نزدیک نکن، با این تعداد بانک چطور میخواهند مشتریان را مجاب کنن تا سود کمتر ۲۰.۵ درصد را به جای ۲۷ درصد صندوق تامین سرمایه یا ۴۲ درصد سکوی تامین مالی جمعی انتخاب کنند.
توصیه میکنم ساختارهای سرمایه گذاری و کارگزاری ها سوال ذهن مردم را روی کاغذ بیاورند و پایش کنند و خواهید دید چرخه های شما به غیر از ساختار شما در ذهن هیچ فردی وجود ندارد و نیاز به تبلیغ و تغییر در ارائه خدمات دارید.
نظر سنجی قرارداده شده در اینترنت بانک یک نظر سنجی مبتدی و عامیانه است و سوالات کاربردی و اثرگذاری در آن وجود ندارد ولی مردم به راحتی در حال جابه جایی هستند و بانک ها هر روز نا کار آمد و مشکل دار.
مدیران بانکی بر این عقیده هستند که ما خدمات مان بر اساس دستورالعمل های بانک مرکزی است ولی وقتی وارد بانک شوید و مبلغ قابل توجهی داشته باشید میتوانید اعمال دستورالعملها را مشاهده کنید و ببینید که چطور همین اینها برای شما یک دیوار شیشه ای خواهد بود . راه دوری نروید وقتی دستورالعمل بانک مرکزی سود باید ۲۰.۵ درصد باشد چطور با چه تکنیک و تفسیری به شما سود ۲۵ درصد خواهند داد. پس بانکها میتوانند راه دور زدن را برای شما ایجاد کنند ولی یک سوال مردم تا چند سال دیگر به سپرده گذاری بلند مدت در بانها ادامه خواهند داد ؟ نمیدانم ولی برنامه های موبایلی جدید برای مثال کارگزاری مفید برای شما بخشی را قرار داده است که سود موثر ۳۱ درصد به هر میزان موجودی شما ارائه خواهد کرد یا کارگزاری کاریزما یا صندوقهای مختلف لوتوس و پیروزان پارسیان با سود ۲۵ یا ۲۶ درصد و صندوق های بانک ملت هم به نام اوج و اندوخته هم همین میزان را سود خواهند داد.
اثری بخشی این حسابها با تکنیک گروه های بورسی و کارگزاریهای در حال کاهش است و بانکها باید منتظر روزی باشند که حسابهای سرمایه گذاری بلندشان آرام آرام صفر خواهد شد، چطور میتوان به این سوال پاسخ داد باید آمار کارکنان باکها را که حساب بلند دارند را دید. اگر اطلاعات جامعی نیست هر بانک تعداد حساب بلند مدت کارکنان خود را بررسی نماید.
موارد و مشکلات خود را بیان کنید تا از بانکها پیگیری کنیم تا خدمات نوینی در اختیار همه ما مشتریان قرار گیرد.
بروزرسانی ادامه دارد …. ناصر جبرائیل اوغلی
حساب بلند مدت رفته به فنا و بانکها در دوران ۴۰ سال پیش ارائه خدمات میکنن و سیستم بروز و روز شمار مسیر سرمایه گذاری را راحت کردن و بانکها از عدم آگاهی مردم درآمدهای بیشماری را دارند و بانکها هم از خلق پول سود میبرن و هم از رعایت قانون بانک مرکزی برای پرداخت سودی کمتر از بازار .