ده اشتباه بزرگ تبلیغات

ده اشتباه بزرگ تبلیغات

۱- تحقیق

  • بسیاری از ایده های سودمند به علت تحقیق ضعیف پیش از انجام تبلیغ (Pretesting) ، به موضوعاتی عادی و غیر مفید تبدیل می شوند.
  • همیشه نمی توانید به آنچه مردم می گویند اعتماد کنید.
  • سرعت تحولات و تغییرات، آثار اطلاعات و تحقیقات را محدود کرده است.

۲- منطق

  • بسیاری از تبلیغات در پی یافتن پاسخهای منطقی درست به جای پاسخهای عاطفی واقعی هستند که با شکست روبرو می شوند.
  • بعضی از ایده های ناب در تبلیغات به خاطر منطق خشک، فنا می شوند.
  • سعی کنید در تبلیغات، ایده های قوی عاطفی، بر فرآیند های منطقی سرسختانه غلبه کنند.
  • بپذیرید که ایده های بزرگ، خالق فرصتهای ارزنده هستند و این گونه ایده ها بیشتر حاصل شم و شهود و تخیلات انسانها هستند، نه منطق آنها.

۳-عادی و معمولی شدن

  • تبلیغ عادی، یکنواخت و کلیشه ای اثر خود را از دست می دهد.
  • انسان موجودی تحول گرا، تنوع طلب و تازه پسند است و تبلیغات متفاوت، متمایز و کنجکاوانه را دوست دارد.
  • فکر نو، ایده ناب، پیام ویژه و ساختار متفاوت از جمله عوامل مهم برای تبلیغات پویا ست.
  • ابهام و تعجب، علائق انسانها را تحریک می کند.

۴- خود برتر بینی (خود مهمی)

  • گاهی تبلیغ بعنوان یک وسیله ارتباطی یک سویه و خودبینانه است که آنچه خود آن را مهم می داند به مخاطب دیکته می کند و نتیجه بخش نخواهد بود.
  • در تبلیغات نوین، جذب، دعوت، متقاعد ساختن و تعامل را جایگزین فشار، فرمان و بمباران تبلیغاتی کنید تا نتیجه بهتر و بیشتری بگیرید.
  • در تبلیغات نوین بهتر است به جای آموزش حقایق محصول به مخاطب، به پرورش (باورهای عاطفی) او نسبت به محصول توجه و تمرکز داشته باشید.
  • تبلیغات اقناع کننده، ظریف، رابطه مدار و مخاطب گرا مؤثرتر از تبلیغات وادار کننده، خشن و خود گرا و خود برتر بین است.
  • تبلیغ موفق تبلیغی است که می تواند از طریق اطمینان، خاطر جمعی و عواطف مشترک، ارزش اضافی برای نام و نشان خلق کند.
  • تکامل یا به عبارتی انقلاب نام و نشان حاصل جایگزین کردن (راه حل ها و نتایج) به جای (ترکیبات و محتویات) نام و نشان در تبلیغات نوین است.
  • در تبلیغ نوین مردم خواهان اطلاعات در مورد گلهای زیبا (نتیجه) هستند نه میزان فسفات کود (ترکیبات).

۵ انسان گریزی

  • تبلیغات فریبا، خوش نما، پر زرق و برق و دور از ارزشهای انسانی جایگاه خود را در دنیای تجارت و رقابت از دست می دهند.
  • تبلیغات انسان گرا را جایگزین تبلیغات ابزار گرا کنید.
  • هر اندازه دنیا تجاری تر می شود، مردم خواهان تبلیغاتی هستند که در آنها اصالت، انسان گرائی، واقع بینی، صداقت، همخوانی با دنیای مخاطب و همدلی با او بیشتر است.
  • تا دل مخاطبین را بدست نیاورید، آنها به محصولات شما دست نمی زنند و دل نمی دهند.
  • اگر موفقیت جهانی می خواهید سعی کنید از لحاظ فرهنگی (خاص) باشید و از لحاظ انسانی (عام). بعبارتی در تبلیغات جهانی به (انسانها) و (انسانیت) و عوامل انسانی توجه ویژه داشته باشید.

۶- بی اعتقادی

  • یکی از دلایل مهم اثر بخش نبودن بعضی از تبلیغات، بی اعتقادی و باور نداشتن تبلیغ توسط سفارش دهنده یا آژانس تبلیغاتی است.
  • اعتقاد و باور تقویت کننده شجاعت، قدرت و موفقیت است.
  • تبلیغات هوشمندانه، قوی و شجاعانه که مبتنی بر اعتقاد و باور باشند، بسیار اثر بخش خواهند بود.

۷- غرق شدن در آمار و فراموشی آثار

  • همانگونه که تبلیغ وسیله است نه هدف. آمار و ارقام و داده ها وسیله ای برای تبلیغات برتر هستند و نه هدف.
  • تأکید زیاد بر داده ها و ارقام و آمار و نادیده گرفتن نتایج و دستاورد ها و آثار در تبلیغ باعث کاهش اثر بخشی و موفقیت تبلیغات می شوند.
  • تبلیغات نوین نیازمند استفاده از داده ها و آمار درست برای نتیجه گیری و آثار دلخواه در فضای رقابت است.
  • تبلیغات برای بر انگیختن است و گیرائی، سبک، وضعیت، جلوه گری، نمایش، زمان و مکان تبلیغ مهم تر از ارقام و آمار و داده های خام هستند.

۸- مداخله و مزاحمت

  • ساز مخالف زدن، یک دندگی زیاد و مداخله و مخالفت با ایده ها و نظرات دیگران باعث شکست تبلیغ می شود.
  • تبلیغ، هنر و مهارت همکاری و سازگاری برای نتیجه گیری در صنعت نا آرام و بیقرار است.
  • ملاقاتهای پیش از تولید و هماهنگی و تفاهم و درک متقابل باعث کاهش مزاحمت، مداخله و ناراحتی و دلخوری های آینده می شوند.

۹- ناسازگاری

  • ارتباط نادرست، ناسزا گوئی و ناسازگاری بین سفارش دهنده و آژانس تبلیغات باعث سوء استفاده، مخالفت، مقاومت، تلاطم، نگرانی و از دست رفتن ایده ها و تغییر شدید برنامه ها و سرانجام عدم موفقیت و اثر بخشی تبلیغ می شود.
  • ارتباط شراکت گونه، سازگاری و هم پذیری سفارش دهنده و آژانس تبلیغاتی نقش مهمی در پرورش ایده ها، بهبود کیفیت و اثر پذیری تبلیغ دارد.

۱۰- زدوبند و خلافکاری

  • زدوبند، قاتل خلاقیت و تبلیغات متمایز و مؤثر و عامل گسترش تبلیغات عادی، بی کیفیت، کم خرج و بی اثر است.
  • اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات و پاسخگو بودن همه گروه های ذینفع، باعث بهبود تبلیغ و آثار آن می شود.
  • غالب شدن تفکر متفاوت و شایسته سالاری بر روحیه رابطه سالاری و زدوبند، زمینه ساز تبلیغات حرفه ای و ارزشمند است.
  • خلاقیت، آخرین اسلحه رقابت و وسیله قانونی برای برتری و مزیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *