۲۲ قانون انکار ناپذیر تبلیغات
قانون ۱- قانون سادگی
The law of Simplicity (Marcello Serpa)
۱- چه چیزهایی را در مورد پدیده، محصول یا موضوع تبلیغ می خواهیم بیان کنیم؟
۲- آیا آنچه می خواهیم بیان کنیم، واقعاً می تواند برای مخاطب انگیزه بخش باشد؟
- سادگی، زیبایی است. در تبلیغ بکوشید بین ساده و ساده تر، ساده تر را انتخاب کنید.
- نتیجه تبلیغات با میزان گفته ها و نوشته ها اندازه گیری نمی شود، بلکه با آنچه مخاطب درک کرده است می سنجند.
- هنر سادگی در این نیست که چه اندازه تبلیغ را کوتاه کنید تا ساده شود، بلکه هنر واقعی آن است که چگونه تبلیغ را کوتاه و ساده بسازید تا نیازی به کوتاه کردن نباشد.
- تبلیغ را از آغاز، گزیده، ساده و نتیجه بخش بسازید.
قانون ۲- قانون جایگاه سازی ( شأن و منزلت)
The law of Positioning (Al Ries)
- تبلیغ وسیله ایست برای ایجاد و تحکیم جایگاه و منزلت در ذهن مخاطب.
- تبلیغ مناسب تبلیغی است که بتواند، روی ذهن و فکر مخاطبان گوناگون، بویژه مخاطبان هدف تأثیر بگذارد.
قانون ۳- قانون ثبات
The Law of Consistency (Lan Batey)
- تداوم، ثبات و استمرار تبلیغ باعث ارتباط پایدار مخاطب باسازمان، محصول و شناسه (برند) می شود.
- اثار تبلیغ در استمرار ان است .«از دل برود ، هر انکه از دیده رود».
قانون ۴- قانون فروش
The Law of Selling (Dave Trott)
- تبلیغ علم تسخیر کردن فکر و دل مخاطب برای فروش و دادوستد بیشتر است.
- تبلیغ مؤثر، به جای فکر معمولی و کلمات زیرکانه نیازمند فکر زیرکانه و کلمات معمولی است.
- تبلیغ بازار سازی است که می داند چه بگوید؟ به که بگوید؟ و چگونه بگوید؟ تا بهتر و بیشتر بفروشد.
قانون ۵- قانون عاطفه
۵- The law of Emotion (John Shaw)
- در تبلیغ به جای تأکید بردلیل بر«دل»تأکید کنید به جای تمرکز بر خرد و منطق مشتریان به عواطف و احساسات آنها متمرکز شوید تا آنها را جذب و جلب خود نمایید.
قانون ۶- قانون عشق
The Law of Love ( Kevin Roberts)
- تبلیغ ،هنر تبدیل محصول به شناسه(برند) ووفاداری مخاطبان به شناسه است.
قانون ۷- قانون تجربه
The Law of Experience
(Kash Shree)
- در تبلیغات از تجربیات خود و دیگران در داخل و خارج استفاده کنید.
قانون ۸- قانون ربط (وابستگی)
The Law of Relevance
(Anne Bologna)
- محتوای تبلیغ باید مرتبط با موضوع ومخاطب تبلیغ باشد
قانون ۹- قانون شوخ طبعی (شادابی)
The law of Humour (James Lowther)
- استفاده از طنز و نکات شادی بخش درتبلیغ می تواند برای گروهی ازمخاطبان جذاب باشد
قانون ۱۰- قانون اختلال
(به هم خوردگی)
The law of Disruption (Jean-Marie Dru)
- از مطالبی که باعث پراکندگی ذهن مخاطب می شود بپرهیزید.
قانون ۱۱- قانون پرش
The Law of Jump (Sebastian Turner)
- از شرایط ویژه برای جهش در تبلیغ استفاده کنید(مسابقات جام جهانی)
قانون ۱۲- قانون کشش (شیفتگی،گیرائی)
The Law of Fascination (Reg Bryson)
- تا می توانید تبلیغ را با توجه به عوامل و معیارهای جذاب از دید مخاطبان ارائه دهید
قانون ۱۳- قانون گستاخی
The Law of Irreverence ( Jim Aitchison)
- از پیامهای گستاخانه و خودخواهانه به شدت دوری کنید
قانون ۱۴- قانون سلیقه (ذوق)
The Law of Taste (Allen Rosenshine)
- افراد و ملل مختلف سلائق متفاوتی دارند، در تبلیغ به این نکته مهم توجه کنید.
قانون ۱۵- قانون موضوعیت
(زبانزد، امروزی)
The Law of Topicality (Michael Newman)
- در تبلیغ از مطالبی که زبانزد و به روز هستند با توجه به نوع مخاطبان استفاده کنید.
قانون ۱۶- قانون فیل نقره ای (خیالپردازانه، نوآورانه،پیشگامانه)
The Law of The Silver Elephant (Graham Warsop)
- در تبلیغ به رویاها ،خیالپردازی ،نو گرایی و تنوع طلبی مخاطبان توجه نمایید.
قانون ۱۷- قانون گپ زدن
The Law of the chat (Neil French)
- طوری تبلیغ کنید که مخاطب احساس کند با او صحبت می کنید و شما را درک می کند.
قانون ۱۸- قانون ظرافت ومهارت
T he Law of Nice (Jamie Barrett)
- رعایت ظرافت و مهارتهای ارتباطی در تبلیغ می تواند اثر بخشی ان را بیشتر سازد
قانون ۱۹- قانون نفی
T he Law of Negativity (Jack Vaughan)
- با نفی عوامل نگران کننده و مخرب در تبلیغ ،در مخاطب ارامش ایجاد کنید.
قانون ۲۰- قانون اجرا
The Law of Execution (Mike O’Sullivan)
- مدیریت اجرائی تبلیغ را با در نظر گرفتن همه شرایط به خوبی انجام داده و ادامه دهید.
قانون ۲۱- قانون تکامل
(تغییر تدریجی)
The Law of Evolution (David Lubars)
- تبلیغات گذشته را به تدریج بهبود بخشید
قانون ۲۲- قانون تمرد
(غیر قانونی)
The Outlaw (MT Rainey)
- از عوامل غیر قانونی در تبلیغ بپرهیزید.