۲۲ قانون انکار ناپذیر تبلیغات

۲۲ قانون انکار ناپذیر تبلیغات

 

قانون ۱- قانون سادگی 
The law of Simplicity (Marcello Serpa)

۱- چه چیزهایی را در مورد پدیده، محصول یا موضوع تبلیغ می خواهیم بیان کنیم؟

۲- آیا آنچه می خواهیم بیان کنیم، واقعاً می تواند برای مخاطب انگیزه بخش باشد؟

  • سادگی، زیبایی است. در تبلیغ بکوشید بین ساده و ساده تر، ساده تر را انتخاب کنید.
  • نتیجه تبلیغات با میزان گفته ها و نوشته ها اندازه گیری نمی شود، بلکه با آنچه مخاطب درک کرده است می سنجند.
  • هنر سادگی در این نیست که چه اندازه تبلیغ را کوتاه کنید تا ساده شود، بلکه هنر واقعی آن است که چگونه تبلیغ را کوتاه و ساده بسازید تا نیازی به کوتاه کردن نباشد.
  • تبلیغ را از آغاز، گزیده، ساده و نتیجه بخش بسازید.

 

قانون ۲- قانون جایگاه سازی ( شأن و منزلت)
 The law of Positioning (Al Ries)

  • تبلیغ وسیله ایست برای ایجاد و تحکیم جایگاه و منزلت در ذهن مخاطب.
  • تبلیغ مناسب تبلیغی است که بتواند، روی ذهن و فکر مخاطبان گوناگون، بویژه مخاطبان هدف تأثیر بگذارد.

 

قانون ۳- قانون ثبات
 The Law of Consistency (Lan Batey)

  • تداوم، ثبات و استمرار تبلیغ باعث ارتباط پایدار مخاطب باسازمان، محصول و شناسه (برند) می شود.
  • اثار تبلیغ در استمرار ان است .«از دل برود ، هر انکه از دیده رود».

 

قانون ۴- قانون فروش
 The Law of Selling (Dave Trott)

  • تبلیغ علم تسخیر کردن فکر و دل مخاطب برای فروش و دادوستد بیشتر است.
  • تبلیغ مؤثر، به جای فکر معمولی و کلمات زیرکانه نیازمند فکر زیرکانه و کلمات معمولی است.
  • تبلیغ بازار سازی است که می داند چه بگوید؟ به که بگوید؟ و چگونه بگوید؟ تا بهتر و بیشتر بفروشد.

 

قانون ۵- قانون عاطفه
۵- The law of Emotion (John Shaw)

  • در تبلیغ به جای تأکید بردلیل بر«دل»تأکید کنید به جای تمرکز بر خرد و منطق مشتریان به عواطف و احساسات آنها متمرکز شوید تا آنها را جذب و جلب خود نمایید.

 

قانون ۶- قانون عشق
 The Law of Love ( Kevin Roberts)

  • تبلیغ ،هنر تبدیل محصول به شناسه(برند) ووفاداری مخاطبان به شناسه است.

 

قانون ۷- قانون تجربه
 The Law of Experience
(Kash Shree)

  • در تبلیغات از تجربیات خود و دیگران در داخل و خارج استفاده کنید.

 

قانون ۸- قانون ربط (وابستگی)
 The Law of Relevance
(Anne Bologna)               

 

  • محتوای تبلیغ باید مرتبط با موضوع ومخاطب تبلیغ باشد  

قانون ۹- قانون شوخ طبعی (شادابی)

The law of Humour   (James Lowther)

 

  • استفاده از طنز و نکات شادی بخش درتبلیغ می تواند برای گروهی ازمخاطبان جذاب باشد 

قانون ۱۰- قانون اختلال

(به هم خوردگی)

The law of Disruption   (Jean-Marie Dru)

 

  • از مطالبی که باعث پراکندگی ذهن مخاطب می شود بپرهیزید.

قانون ۱۱- قانون پرش

The Law of Jump    (Sebastian Turner)

 

  • از شرایط ویژه برای جهش در تبلیغ استفاده کنید(مسابقات جام جهانی)

قانون ۱۲- قانون کشش (شیفتگی،گیرائی)

The Law of Fascination  (Reg Bryson)

 

  • تا می توانید تبلیغ را با توجه به عوامل و معیارهای جذاب از دید مخاطبان ارائه دهید

قانون ۱۳- قانون گستاخی

The Law of Irreverence    ( Jim Aitchison)

 

  • از پیامهای گستاخانه و خودخواهانه به شدت دوری کنید

 

 

قانون ۱۴- قانون سلیقه (ذوق)

The Law of  Taste     (Allen Rosenshine)

 

  • افراد و ملل مختلف سلائق متفاوتی دارند، در تبلیغ به این نکته مهم توجه کنید.

قانون ۱۵- قانون موضوعیت

(زبانزد، امروزی)

The Law of  Topicality (Michael Newman)

 

  • در تبلیغ از مطالبی که زبانزد و به روز هستند با توجه به نوع مخاطبان استفاده کنید.

 

قانون ۱۶- قانون فیل نقره ای (خیالپردازانه، نوآورانه،پیشگامانه)

The Law of The Silver Elephant (Graham Warsop)

 

  • در تبلیغ به رویاها ،خیالپردازی ،نو گرایی و تنوع طلبی مخاطبان توجه نمایید.

 

قانون ۱۷- قانون گپ زدن

The Law of the chat     (Neil French)

 

  • طوری تبلیغ کنید که مخاطب احساس کند با او صحبت می کنید و شما را درک می کند.

 

قانون ۱۸- قانون ظرافت ومهارت

T he Law of Nice (Jamie Barrett)              

 

  • رعایت ظرافت و مهارتهای ارتباطی در تبلیغ می تواند اثر بخشی ان را بیشتر سازد

 

 

قانون ۱۹- قانون نفی

T he Law of Negativity (Jack Vaughan)

 

  • با نفی عوامل نگران کننده و مخرب در تبلیغ ،در مخاطب ارامش ایجاد کنید.

 

قانون ۲۰- قانون اجرا

The Law of Execution    (Mike O’Sullivan)

 

  • مدیریت اجرائی تبلیغ را با در نظر گرفتن همه شرایط به خوبی انجام داده و ادامه دهید.

 

قانون ۲۱- قانون تکامل

(تغییر تدریجی)

 The Law of Evolution    (David Lubars)

 

  • تبلیغات گذشته را به تدریج بهبود بخشید

قانون ۲۲- قانون تمرد

(غیر قانونی)

The Outlaw (MT Rainey)

 

  • از عوامل غیر قانونی در تبلیغ بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *