بازاریابی اینترنتی

مترجم: پیام محجوبی منبع: Forbes صاحبان کسب‌وکار مانند گذشته به تابلو‌های تبلیغاتی توجهی ندارند. سازمان‌ها باید بازاریابی اینترنتی را در برنامه‌های آتی خود قرار دهند. امروزه، مراکز خدماتی و اقتصادی، به صورت اینترنتی و از طرق مختلف مانند گوشی‌های موبایل در دسترس هستند و معاملات اقتصادی خرد را در حداقل زمان ممکن می‌سازند. با توجه…

ادامه مطلب

داستان کوتاه گنجشک

گنجشکی با عجله و با تمام توان به آتش نزدیک می‌شد و برمی‌گشت‌! پرسیدند : چه می‌کنی؟ پاسخ داد: در این نزدیکی چشمه آبی هست و من مرتب نوک خود را پر از آب می‌کنم و آن را روی آتش می‌ریزم… گفتند: حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می‌آوری بسیار زیاد است و…

ادامه مطلب

معضل چتر بازی مدیران در سازمان­ها

معضل چتر بازی مدیران در سازمان­ها این معضل از آن رو چتربازی نامیده­ می­ شود که در سازمان­ها مدیران ارشد بی­­ آنکه تجربه­ای از انجام امور در سطوح پایین سازمانی را داشته باشند و یا تجربه و توانمندی مرتبطی ­را کسب کرده­ باشند به یکباره همانند چترباز بر پست­ های ارشد سازمانی فرود می­آیند. در…

ادامه مطلب

عهدنامه گلستان

عهدنامه گلستان در روایت ماجرای جنگ‌های ایران و روس، سرانجام به عهدنامه گلستان رسیدیم. در شماره گذشته خواندید که فتحعلی‌شاه با میانجی‌گری سر گور اوزلی (سفیرکبیر بریتانیا در ایران) و نگران از طغیان‌های خراسان سرانجام با مصالحه میان روسیه و ایران موافقت کرد و میرزا ابوالحسن‌خان شیرازی را مأمور کرد که با «سردار روس» ملاقات…

ادامه مطلب

حباب قیمت و بررسی حباب قیمتی بر بورس اوراق بهادار تهران

حباب قیمت و بررسی حباب قیمتی بر بورس اوراق بهادار تهران   دکتر حمیدرضا کردلویی آرزو محمدی   حباب قیمت چیست؟ حباب اقتصادی داد و ستد با نرخ بسیار گرانتر از ارزش واقعی مورد معامله است که در سطح جامعه همه‌گیر می‌شود. چون تعیین ارزش واقعی، کار دشواری است معمولاً پس از افت ناگهانی قیمت…

ادامه مطلب

انواع ادراک در روانشناسی و آشنایی با نحوه تأثیر ادراکات بر مغز

انواع ادراک در روانشناسی کدام اند؟ لحظه ای به همه چیزهایی که روزانه درک می کنید فکر کنید. در هر لحظه ممکن است اشیاء آشنا را در محیط خود ببینید. لمس اشیا و دست افراد را روی پوست خود احساس کنید. عطر یک غذای خانگی را استشمام کنید و صدای پخش موسیقی را در آپارتمان…

ادامه مطلب

ویژگی های شخصیتی بازار یاب خوب

ویژگی های شخصیتی بازار یاب خوب : ۱) برون گرایی درون گرایی: یک بازار یاب خوب فردی است که از نظر برون گرایی در سطح بالاتری باشد، افراد برون گرا، اجتماعی تر، فعال تر هستند، در ارتباطات اجتماعی موفق ترند و بهتر با افراد رابطه برقرار می کنند و از آنجایی که انرژی روانی خود…

ادامه مطلب